Mindful jul – 5 tips til mere ro

1. Træk vejret

Træk vejret helt ned i maven imens du tæller til 4, hold vejret imens du tæller til 3 og pust så ud på 6. Gentag gerne 10 gange.
Denne lille øvelse beroliger dit nervesystem og den kan gøres flere gange dagligt.
Hvis du har meget travlt kan du evt sætte en alarm hver time eller 3. time og på den måde blive mindet om at trække vejret dybt.

2. Shop smart
Formodentligt har du allerede købt dine julegaver, men hvis ikke – så ingen panik! Du skal nok nå det ved at huske at stoppe op, trække vejret og nyde de sidste juledage.

3. Sov godt
Sluk alle elektroniske enheder 2-3 timer inden du skal i seng. I stedet kan der hygges med tændte soya lys (købes her), et spil med familien eller en god bog. I kan også lave jeres egen bæredygtige gaveindpakning.
Gå i seng tidligt og senest kl. 22:00. Det er vigtig for kroppen og nervesystemet at få nok god søvn. Det er også vigtigt at sove i et mørkt rum uden elektroniske apparater til at forstyrre.
Har du ofte uro i benene eller behov for ekstra hjælp til at få nervesystemet til at falde til ro, så prøv et fodbad med epsomsalt inden sengetid. Nu hvor TV’et er slukket, har du jo god tid 😉

Pernilles Sov God Te-bryg… Selvom hele Helsemin kontoret ikke kan lide duften af Pernilles urtete, så virker den. Hun sover godt! ikke på kontoret – men om natten. Urteteen består af baldrianrod, lakridsrod, kamilleblomst og humle.

4. Mindful med meditation
Meditér minimum 15 minutter om dagen. Der findes mange gode guidede meditationer på nettet.

5. Uperfekt er det nye perfekte
Ændre dit mindset. Drop tankerne om at jul er stressende. Tænk på julen som hygge. På den måde kan du få mere nydelse ind i forberedelserne.