Vores guide til mental balance

Mental balance – vi guider dig

Kom i mental balance – fyld din krop med positiv energi og med rolige tanker. Rens ud i dit tankemønster, så du slipper for frustrationer, stress og irritation. Opnår du mental balance, vil du have nemmere ved at tage gode beslutningner samt skabe overskud i din hverdag.

Lyder dette ikke rart?
Det synes vi i hvert fald, og derfor har vi samlet en lille guide til dig.

Træk vejret

Lav åndedræts øvelser eller mediter op til 15 min om dagen. Det vil rense ud i dine tanker, og smide de negative væk. Suppler evt. med røgelse. Røgelse har en beroligende og  afbalancerende effekt, hvilket påvirker dine følelser og din søvn. Desuden kan duften påvirke din kreativitet.

Slap af og få en god nattesøvn

Forkæl dig selv inden du går i seng. Det kunne være med en varm godnat the, et lækkert stykke chokolade, eller en god bog (måske alle tre). Find det der tricker dit nydelsescenter! Når du så bliver træt og går i seng, så hold alt elektronik ude af værelset, så din nattesøvn ikke bliver forstyrret. Du kan med fordel her, gøre brug af en afslappende meditationsøvelse, hvor du fokuserer på dit åndedræt samt skanner kroppen igennem, kropsdel for kropsdel. Ved at gøre dette kan du højst sandsynligt holde tankemylderet nede og falde i søvn dejligt og let. Når du så står op, burde du føle dig mere udhvilet, hvilket vil gøre det nemmere for din hjerne at holde på positive tanker og tackle de negative.

Dyrk motion og fordyb dig i yoga

Når du er færdig med din træning, er din hjerne fyldt med endorfiner, som er et lykkestof. Du vil derfor være fyldt med glade tanker efter din træning. Du kan med fordel dyrke Yoga, da det er forløsende og giver kroppen lov til at give slip. Desuden kan yoga komme ned i gear, formindske stress og give dig mere selvkærlighed. Men hvilken type yoga er du så til? Yin-yoga er en mental stærk oplevelse og har et særlig fokus på mindfulness. Derfor kan dette være en særlig god form for yoga, ift. din mentale balance. Ellers findes der mange andre typer af yoga, såsom Hatha-yoga, hvor man står sidder i de forskellige asanas/stillinger længe  og Vinyasa-yoga som er yderst dynamisk og en form for power yoga. Der er mange forskellige typer med hver deres formål. Prøv og undersøg, om der ikke er en, der passer perfekt til dig!

Du kan også gå en lang tur i den friske luft med dejlig musik i ørene. Dette kan kvikke din hjerne op, og hjælpe dig til at fokusere på det vigtige.

Spis Novo Vitas Balance Energy+.

Novo Vita har udarbejdet kosttilskuddet Balance Energy+, som er et vegansk produkt. Ingredienserne er 100% naturlige og virker stimulerende og øger din energi. Derudover er produktet med til at øge fokus og  bidrager til indre balance & koncentration.

Skab sunde madvaner og skru op for vitaminerne

Skab sunde madvaner ved at spise sundt. Hold dit blodsukker stabilt ved at spise en masse kostfibre, frugt og grønt. Undgå for meget sukker og koffein, da det stresser din krop. Sørg desuden for at spise nok! Vil du have energi og overskud i din hverdag, så må du give din krop noget brændstof. Sørg for altid at spise morgenmad, middagsmad og aftensmad! Sørg for at få nok protein og kulhydrat, og undgå for meget mættet fedt.

Du kan desuden supplere din kost med Novo Vitas Antioxidant+ og MultiBoost+, da det styrker dit immunforsvar og formindsker træthed og udmattelse.

 Vær til stede i nuet

Stop op og oplev, hvad der sker i øjeblikket! Inviter alle dine sanser og følelser ind i nuet og overvej hvad det er, som gør dig glad. Find det positive og det rare ved situationen, og placer dine tanker og fokus der.  Arbejd med din mindfulness. Det er bevist at mindfulness kan have en positiv effekt på vægttab og sundhed generelt.

Vi håber, at du blevet inspireret og springer ud i, at opnå mental balance. Vær dog tålmodig, da det ikke er noget der sker fra den ene dag til den anden.

God fornøjelse – Helsemin.

Kilder:
http://www.yogatid.dk/
Artikkel: Qualitative research building real-life interventions: user-involving development of a mindfulness-based lifestyle change support program for overweight citizens